Jeg er certificeret psykoterapeut MPF*, uddannet ved Systemisk Institut for Familieterapi, 2019.
Jeg er født i 1961. Gift siden 1983 og har 4 børn.
Personlig erfaring
Mit liv har budt på mange glæder, men også kriser og udfordringer, som jeg har lært meget af og udviklet mig igennem. Jeg er mor til tre adopterede børn, heraf et med mentalt handicap og tilknytningsforstyrrelse. Derved er jeg kommet i kontakt med, hvad det vil sige at gå gennem erkendelse af, at et barn ikke udvikler sig, som jeg forventede. Denne erfaring har vist mig, hvor vigtigt det er at tage vare på forældre til børn med særlige behov, udviklingsforstyrrelse eller en diagnose. Min erfaring er, at tager man vare på forældrene og de svære følelser, de kan komme til at slås med i processen, hjælper man også barnet.
Et andet af mine børn er transkvinde. Jeg har derfor en førstehåndserfaring med de følelser, man som forældre kan komme i kontakt med i løbet af en sådan proces.
Professionel erfaring
Jeg er oprindeligt uddannet folkeskolelærer og har undervist i mange år. Derudover har jeg arbejdet som souchef i en international preschool i udlandet i en årrække.
Det meste af mit arbejdsliv har jeg arbejdet med børn med særlige udfordringer. Bl.a. har jeg haft ansvar som tovholder for et specialcenter på en folkeskole. Jeg har stor erfaring med samtaler med børn.
Jeg har ofte fundet, at der mangler tilbud til forældre, hvis børn har fået stillet en diagnose. De har følt sig efterladt uden megen mulighed for professionel støtte til at bearbejde de svære følelser, som meldte sig.
Da jeg i det meste af mit arbejdsliv har arbejdet med de yngste børn i skolen, har jeg mange års erfaring med at arbejde med familier. Dette gælder også tværkulturelle familier, som kan stå overfor flere og anderledes udfordringer end andre familier.
Gennem mit professionelle virke har jeg deltaget i mange kurser og efteruddannelser. Min uddannelse i neuropsykologi og neuropædagogik har givet mig et særligt indblik i den tidlige tilknytning og dens betydning for et menneskes liv.